Początek Roku 2023, to czas podsumowań. W mijającym tygodniu przeprowadziliśmy warsztat refleksyjny, w ramach tzw. ewaluacji on going, działalności naszego stowarzyszenia. Wzięli w nim udział członkowie zarządu, przedstawiciele rady i komisji rewizyjnej oraz inni członkowie LGD. Dziękujemy za Wasz czas, zaangażowanie i dobrą dyskusję! Wasze uwagi posłużą do usprawnienia działalności stowarzyszenia.
Już teraz możemy zaprezentować Wam listę najważniejszych postulatów sformułowanych podczas warsztatu przez uczestników. Zapytaliśmy Was:
Jakie zmiany należy wprowadzić w działaniach LGD, by skuteczniej realizowała cele LSR?
Oto odpowiedzi ankietowanych:
- mniej rywalizacji więcej współpracy;
- lepszy ( skuteczniejszy ) kontakt z Urzędem Marszałkowskim;
- większa aktywność LGD w wydarzeniach okolicznościowych i spotkaniach z mieszkańcami;
- rozpowszechnienie wiadomości o LGD- co to jest, czym się zajmuje, jak może pomóc/wesprzeć mieszkańców;
- Większa współpraca z ngo;
- działania dla młodych w strukturach ngo (żeby LGD żył a nie ,, był”);
- realizacja ciekawych projektów;
- współpraca między gminami LGD;
- lepsza komunikacja z mieszkańcami gmin;
- udział LGD w imprezach, wydarzeniach gminnych;
- lepsza komunikacja z Urzędem Marszałkowskim;
- współpraca pomiędzy wszystkimi gminami;
- brak zaangażowania LGD w spotkania z mieszkańcami;
- rozszerzyć zakres funduszy z jakich korzysta LGD;
- dokonać rebrandingu- zmiana należy do LGD;
- więcej działań w social mediach (FN, Instagran);
- zmiana logo – przyjazna nazwa;
- więcej działań dla lokalnych ngo ( np. szkolenia, warsztaty, wyjazdy studyjne i integracja).
W nadchodzących miesiącach będziemy chcieli wdrożyć w życie jak najwięcej z Waszych postulatów.
W mijającym tygodniu otrzymaliśmy także raport z ewaluacji ex post LSR na lata 2014-2020. To bardzo ważny dokument podsumowujący działalność naszego LGD podczas całej, mijającej perspektywy finansowej. Wnioski z tego dokumentu uwzględnimy w procesie tworzenia nowego LSR.
Z raportem z ewaluacji ex post możecie się zapoznać tutaj.